In 2022 startte ik met Online Marketeer Per Uur. Het idee was simpel: bedrijven konden mij inhuren voor online marketing en betaalden per uur. De naam zei precies wat ik deed, en dat werkte prima. Met ervaring als online marketeer bij onder andere Visma Software en Arbo Unie richtte ik mij op resultaatgerichte marketing: SEO, Google Ads en socialmediamarketing, met als doel om leads en conversies te genereren.
Wat begon als een eenmanszaak groeide al snel. Mijn eerste opdrachten gingen vooral over websites en campagnes, maar klanten stelden steeds vaker bredere vragen. Het ging dan over productpositionering, arbeidsmarktcommunicatie en branding. Naarmate het werk breder werd en de vraag complexer, groeide ook mijn team. Samen deden we steeds meer dan alleen online marketing.
Op een gegeven moment stelde ik mijzelf én mijn team de vraag: past de naam “Online Marketeer Per Uur” nog wel bij wat we doen? Het antwoord was duidelijk: nee. Ons werk omvat nu veel meer dan online marketing alleen. We bieden een compleet marketing- en communicatiepakket, van strategie tot uitvoering. Daarbij hebben we ook afscheid genomen van het uurtje-factuurtje-model. Tegenwoordig werken we met abonnementen en langdurige samenwerkingen waarin we structureel waarde leveren voor klanten.
Bovendien merkte ik dat de naam in praktische zin niet meer werkte. Een e-mailadres als “@onlinemarketeerperuur.nl” is gewoon veel te lang.